Tidur pun tak lena

Thursday, October 21, 2010

Assalammualaikum semua=)...
ehhh dah petang!!! Pantas sungguh masa berlari, kadang-kadang terasa lelah mengejar... Penat, lelah, sakit, kecewa...semua itu takkan menghentikan putaran masa...
Three words that sum up LIFE: It's Goes On
Sejak akhir-akhir ini, ada beban berat menghenyak di jiwa. Kehadirannya tidak pernah dipinta, tidak kuduga. Ujiankah? Hati kecilku berkata:"Bukankah kau sudah sering diuji, sering terjatuh, kecewa, menangis, dan kemudian bangkit semula? Kalau ini ujian-Nya, terimalah, kuatkan hatimu..."
Bisikan itu buat saya yakin, saya cukup kuat mengharunginya, untuk sekian kalinya di anugerahkan ujian yang sama.
Rupa-rupanya, ujian ini bukan sebarangan, bukan mainan. Memiliki kuasa yang kuat untuk menarik saya jatuh. Lama saya menghitung diri, lemahkah diri ini? Atau alpakah diriku? Atau mungkin terlalu meninggi diri? Entah... yang pasti, diri ini penuh dengan kekurangan dan kesilapan. Kekecewaan kali ini adalah alarm mengejutkan saya dari terus lena diulit khayalan sementara.

Saya kembali ke tempat saya bermula. Tempat saya belajar melangkah kali pertama. Luka itu mungkin masih berdarah tetapi Alhamdulillah, melihat wajah bersih ayah dan bonda, hati ini menjadi kuat. 

Dan kini, saya kembali bertapak di medan pertempuran. Perjuangan belum selesai. Saban hari saya mencari sesuatu untuk menenteramkan jiwa yang kadang kala sasau di amuk resah. Apa yang saya temui? Satu folder dalam komputer saya, "MP3 Al-Quran". Tiada kalimah yang mampu menenangkan saya, hanya kalimah dari yang maha kuasa. InsyaAllah kekuatan itu akan menyusur nanti, sedikit demi sedikit. Kerana hidup ini perlu diteruskan...walau apapun ribut yang melanda hati. 

Sekian...=)


penaJannah
...takkan berhenti menari!!!


0 comments:

 
penaJannah - Templates para novo blogger