Iftitah....

Sunday, September 7, 2008

Assalammualaikum... Iftitah...salah satu rancangan tv baru di Tv3. Bukanlah niat saya ingin memberi komen tentang rancangan tersebut, tetapi salah satu dialog di dalam drama tersebut membuat saya tersentak.
"Setiap kali kita bersolat, kita berjanji pada Allah... Dalam doa Iftitah...."
Ya...dalam Doa Iftitah....


Maksudnya:

Allah Maha Besar sebesar-besarnya. Dan puji-pujian bagi Allah sebanyak-banyaknya.
Dan maha suci Allah siang dan malam. Kuhadapkan mukaku, kepada yang
menjadikan langit dan bumi, aku cenderung lagi berserah kepada Allah dan bukanlah
aku dari golongan orang-orang yang menyekutukan Allah. Sesungguhnya
sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku kuserahkan hanya pada Allah tuhan seru sekelian alam. Sekali-kali tidaklah aku menyekutukanNya . Dan dengan demikian aku ditugaskan, dan aku adalah dari golongan orang-orang Muslim (Islam).
Terdetik di benak saya, tertunaikah janji itu???

2 comments:

SNHazlina said...

salam...
salam perkenalan.. =)

nice entry on Iftitah..w/pun simple tp amat bermakna..

jannah said...

salam...
salam perkenalan....

tq 4 ur comment...
dah lama xlawat blog sndr nih
2 yg xperasan ada comment

 
penaJannah - Templates para novo blogger