Ketawa penawar duka

Monday, December 6, 2010

Assalammualaikum semua=)

Selamat pagi!!!!!!!!!!!!(sebenarnya taip post malam tadi..hehe)
Mulakan harimu dengan senyuman kerna mungkin senyumanmu adalah satu-satunya mentari dalam hidup insan lain. (Siapa???? Tak kisah la...)

Ketawa penawar duka... (^___^)/
Mulai 29 November 2010 hingga 5 Disember 2010, hanya dua hari duniaku terasa sunyi (mana tak sunyi, dok memerap di rumah..)

29 November 2010- Progress Meeting and Proposal presentation. 5 pelajar dan 3 supervisor. Pembentangan inilah yang menyebabkan saya sambut raya sehari sahaja, tidur seawal mungkin kerana terpaksa bangun lebih awal dari orang lain.huhu... Menatap laptop kesayangan selama berjam-jam lamanya sampai lupa ada kenduri kendara di rumah sebelah(satu-satunya rakan sepermainan saya dah kawin...tahniah cikgu piduih. tak dan nak tengok bini ang...kalau terlanggar tepi jalan confirm xkenai..haha) Apa kesimpulan dari meeting ni??? PERJUANGAN BELUM SELESAI...=)

30 November 2010- Hari malas sedunia tetapi kemalasan itu terpaksa ditongsampahkan kerana kakanda saya telah memberi manuskrip baru untuk di edit...'Travelog Patani..' nangis saya baca... Oh lupa...Editor Freelance...itu tugas baru saya sejak beberapa bulan lepas. Saya dengan buku tak boleh dipisahkan..nak buat macam mana..dasar ulat buku!=p

1 Disember 2010- Permulaan bulan Disember!!!! Cepat betul waktu merangkak pergi. Pejam celik dan pejam kemudian celik lagi, dah 6 tahun saya menjadi warga UPM bermula dari zaman degree ye...lama kan. Bosan tahap lampau tinggi dah ni. Tapi entah kenapa ada secangkir semangat dalam diri ini. Putus asa, bukan sifat orang Islam kan... and it's not easy to giving up something u always wanted. So i stick to the fight!
It's Dec...let's get crazy!!!!

2 Disember 2010- Hari dimulakan seperti biasa, dengan mengingati Dia yang Esa. Semoga saya takkan pernah lupakan Dia...=) Yang lainnya hari ni, saya perlu menemani rakan sekerja di rumahnya. Encik suaminya outstation. Tak sampai sebulan kawin dah kena tinggal...kesian dia.huhu... 'Selamat datang ke pondok buruk kami!!' Ayat tu buat saya rasa macam nak pengsan..hehe...yang dimaksudkan pondok tu, rumah yang cukup selesa dan nampak luas sebab belum banyak perabot lagi...hehe... Terdetik pula dihati nurani, 'Nak jugak rumah sendiri...'

3 Disember 2010- Hari ke-2 di rumah orang. Kali ini bertambah lagi seorang. Bila dah bertiga, riuhnya macam ada satu team bola sepak dalam rumah tu. Dari satu topik ke topik yang lain. Memang 'Ladies Night' la malam tu... Makan malam pun lewat, nasib baik gastrik tak menyerang... Kaum hawa memang dijadikan 'banyak mulut' kan. Dari persoalan research iaitu merangkap luahan perasaan tentang supervisor masing-masing, hingga soal peribadi. Bagus juga ada sesi luahan perasaan macam ni. Cara yang berkesan kaum hawa melepaskan tekanan.

4 Disember 2010- Hari yang membosankan tetapi memenatkan kerana mengerjakan rumah..eh membuat kerja rumah..huhu...hidup membujang pun letih...macam mana nak jaga anak orang ni???

5 Disember 2010- Hari ketawa sampai tak boleh tutup mulut.hahaha... Hari ni kena hadiri kenduri rakan sematrik dulu tapi siapa yang kawin tak penting pun...yang penting dapat jumpa geng matrik dulu. Penat la ketawa dengan mereka-mereka ini. Tapi seronok sangat...(^__^)/ Thanks korang..lap u all so much...

Minggu baru akan bermula. Ketawa...ketawa jugak... tapi saya tak lupa perjuangan yang belum selesai. Thanks God, saya masih mampu tersenyum dalam kepayahan. Kekuatan itu hanya milik yang Maha Berkuasa. Kita memang hamba-Nya yang lemah. Jadi jangan sombong dengan Pencipta yang pemurah, maha memberi. Doa...senjata paling ampuh orang Islam...

Sekian coretan untuk kali ini.


penaJannah
...takkan berhenti menari!!!


0 comments:

 
penaJannah - Templates para novo blogger